Sposoby wykorzystania humoru w strategii marketingowej

Sposoby wykorzystania humoru w strategii marketingowej

Poznaj swoich odbiorców

Humor jest bardzo, bardzo osobisty. To, co jest zabawne dla danej grupy ludzi, może być niedorzeczne, lub nawet obraźliwe dla innych. Dlatego pierwszym istotnym elementem kampanii marketingowej opartej na humorze jest poznanie swoich odbiorców.

Dokładnie zbadaj swoją grupę docelową i poszukaj rodzaju humoru, który najbardziej jej odpowiada. Masz do dyspozycji wiele zasobów, takich jak ich ulubione seriale, fora czy komentarze na portalach społecznościowych. Jak myślisz, w jaki sposób mógłbyś zaadaptować ten rodzaj humoru do swojej marki?

Innym bardzo ciekawym sposobem na dowiedzenie się, co śmieszy Twoich odbiorców, jest pozwolenie im, aby pokazali Ci, co ich śmieszy. Czasami najzabawniejsze i najbardziej viralowe kampanie to te, które wykorzystują treści tworzone przez użytkowników, np. wyzwania Tik Tok. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz czas, ale z pewnością zyskasz wiele nowych pomysłów na kolejne kampanie.

Zachowaj prostotę

Zbyt zawiłe lub trudne do zrozumienia żarty mogą sprawić, że publiczność się pogubi. Dlatego kampanie marketingowe oparte na humorze nie powinny być zbyt skomplikowane ani długie, lecz proste i zwięzłe.

Ostatecznym celem jest rozśmieszenie odbiorców bez inwestowania zbyt dużego budżetu, czasu lub uwagi w pojedynczą kampanię. Jeśli pomysł się sprawdzi, zawsze można go dalej rozwijać.

Wypróbuj nowe pomysły

Humor jest jak chwytliwe piosenki: kiedy się znudzą, przestają być lubiane. Aby do tego nie dopuścić, trzeba stale odświeżać swoje dowcipy i szukać nowych sposobów na rozśmieszanie ludzi.

Dla marketerów oznacza to, że musimy zwracać szczególną uwagę na zmęczenie reklamami w kampaniach humorystycznych. Monitoruj metryki reklam, a gdy zauważysz, że nie generują one już reakcji, odśwież kampanię i spróbuj czegoś innego.

Korzystaj z memów

Memy to nowy język internetu. Są one łatwe do wdrożenia i niezwykle tanie, a ludzie chętnie się nimi dzielą. Oczywiście jest to szczególnie interesujące, jeśli firma kieruje swoją ofertę do młodych odbiorców, ale memy śmieszą nie tylko nastolatków i dwudziestokilkulatków. Istnieje wiele darmowych narzędzi do tworzenia własnych memów, więc łatwo jest zacząć. Pamiętaj jednak, że nigdy nie powinieneś używać memów, których nie rozumiesz.