Jak znaleźć idealnego ambasadora marki?
Ambasador marki lub ambasadorka marki to postać, która stała się kluczowa w wielu strategiach influencer marketingu. Jest to osoba, która działa jako przedstawiciel marki, przekazując jej wartości oraz promując i pokazując jej produkty lub usługi w różnych mediach, w tym w sieciach społecznościowych, stając się w ten sposób swego rodzaju wizerunkiem firmy.
Jak znaleźć idealnego ambasadora marki?
Ambasador marki to osoba, która staje się wizerunkiem firmy, a więc jej przekaz będzie bezpośrednio kojarzony z marką, którą reprezentuje. Oznacza to, że wartości i idee, które przekazuje jako osoba, muszą być zgodne i równorzędne z tymi, które przekazuje jako ambasador marki. Na tej podstawie, aby znaleźć dobrego ambasadora marki, można szukać wśród:
Klienci: udowodniono, że potencjalni klienci o wiele bardziej cenią sobie opinię pochodzącą od kogoś spoza firmy.
Zespół: dobrym ambasadorem marki może być również osoba, która doskonale zna jej wewnętrzne funkcjonowanie. Jeśli tę wiedzę połączy się z dobrymi umiejętnościami interpersonalnymi, można uzyskać bardzo dobre wyniki.
Partnerzy biznesowi: wszystkie organizacje i firmy, które są powiązane z marką, również wpływają na decyzje zakupowe, dlatego mogą również odgrywać rolę ambasadorów marki.
Platformy dla ambasadorów marki: są to platformy, które łączą marki z osobami zainteresowanymi zostaniem ambasadorem marki. Można tu znaleźć różne typy profili, więc trzeba znaleźć taki, który najlepiej pasuje do tego, co chce się przekazać i zakomunikować jako firma.
W zależności od rodzaju firmy, wygodniej jest szukać ambasadora firmy w jednym, lub drugim miejscu. Najważniejsze jest, aby profil tej osoby pasował do profilu marki.
Co wybrać dla swojej marki: ambasadora marki czy influencera?
Postać ambasadora marki różni się od influencera, ponieważ o ile ten ostatni ma tendencję do nawiązywania jednorazowej współpracy, o tyle w przypadku ambasadora marki chodzi o współpracę długoterminową. Inną kluczową różnicą jest wyłączność, ponieważ influencer może współpracować z innymi markami, niezależnie od tego, czy należą one do tej samej branży, czy nie, podczas gdy ambasador marki nie może.
Wszystko to oznacza, że marka powinna szukać ambasadora marki, gdy poszukuje wyłączności, zaangażowania i długoterminowej relacji, a do influencera, gdy szuka jednorazowej współpracy przy konkretnej kampanii.