Co powinien mieć dobry biznesplan?

Co powinien mieć dobry biznesplan?

Biznesplan powinien wykazać bez wątpienia, że firma wygeneruje wystarczające dochody, aby pokryć wydatki i przynosić satysfakcjonujący zwrot dla bankierów lub inwestorów- i oczywiście Ciebie jako szefa. Istnieje wiele sposobów formułowania biznesplanu, ale są pewne istotne sekcje, które wszystkie powinny zawierać.

Podstawy

Na początku biznesplanu powinno znajdować się streszczenie na mniej niż dwie strony, które sprzedaje plan i podkreśla jego cechy.

Należy dołączyć streszczenie firmy zawierające opis merytoryczny firmy, jej właścicieli oraz historię. Musi istnieć sekcja odnosząca się do produktów i/lub usług oraz ich różnic na rynku.

Niezbędne jest uwzględnienie analizy rynku zawierającej podsumowanie typowych klientów, wymieniając konkurentów, odnosząc się do wielkości rynku i oczekiwanego wzrostu.

Ważne jest, aby mieć sekcję dotyczącą strategii i wdrażania opisującą, w jaki sposób produkt będzie sprzedawany i jak plan będzie sprzedawany oraz jak plan zostanie wprowadzony w życie wraz z jego kamieniami milowymi.

Musi istnieć plan finansowy wskazujący sprzedaż, przepływy pieniężne i zyski. Tło zespołu zarządzającego wraz z jego doświadczeniem i kluczowymi osiągnięciami powinno być zawarte w podsumowaniu zarządzania.

Osoby mogą zdecydować się na zatrudnienie profesjonalisty, który napisze dla nich biznesplan, lub mogą spróbować napisać własny, korzystając z doskonałego oprogramowania do planowania biznesowego lub dostępnych książek.

Po zebraniu funduszy i prowadzeniu działalności biznesplan służy jako mapa drogowa dla firmy. Nie jest to dokument statyczny. Należy się do niego odnieść, aby upewnić się, że firma pozostaje skoncentrowana, na torze i osiąga kamienie milowe.

Zanim zrobisz biznesplan, pamiętaj o ocenie rynku!

Ocena rynku to użyteczna analiza sukcesu firmy. To duże przedsięwzięcie, ale bezcenne. Aby przeprowadzić analizę, należy wziąć pod uwagę szereg obszarów, w tym dane dotyczące sprzedaży, cele marketingowe, treści reklamowe i wykorzystywany media mix.

Wszystkie dane dotyczące sprzedaży należy porównać i przeanalizować w odniesieniu do określonego przedziału czasowego lub przed i po wydarzeniu. Liczby muszą zostać przeanalizowane i należy ustalić, czy nie spełniły, czy przekroczyły oczekiwania.

Każdy wzrost sprzedaży powinien zostać przeanalizowany, aby upewnić się, czy pochodzi on od starych czy nowych klientów, czy też ich kombinacji. Należy wziąć pod uwagę przyczyny wzrostu przychodów, które nie są związane z żadną reklamą, np. silną gospodarką.

Należy dokonać oceny celów marketingowych. Najpierw należy zbadać pierwotne cele marketingowe i ustalić, czy firma wchodzi na ten rynek.

Trzeba się zastanowić, czy jest to najbardziej dochodowy rynek dla firmy. Należy przeprowadzić analizę, aby wykazać wzrost lub brak udziału w rynku io ile.

Należy przeprowadzić kontrolę reklam, aby ustalić, co reklama komunikowała odbiorcom i upewnić się, że reklamy spełniły swój cel.

Konieczne jest sprawdzenie, czy rynek docelowy zrozumiał i zareagował na przesłanie reklam. Oceniając użyty media miks i jego wydajność oraz sprawdzając kreację procesu, można ustalić, jak opłacalny był taki program i które sekcje mediów okazały się najskuteczniejsze w przyciąganiu większego udziału w rynku.

Po dokonaniu oceny rynku konieczne byłoby dodanie sekcji zawierającej pomysły na przyszłe ulepszenia.