Do czego służy newsletter?

Do czego służy newsletter?

Nawiązywanie kontaktów z klientami i potencjalnymi klientami powinno być jednym z Twoich priorytetów, aby nawiązać bliższe relacje i upewnić się, że są oni zawsze poinformowani o nowościach i ofertach Twojej firmy.

Dobrym sposobem na zaoferowanie klientom informacji o nowościach jest newsletter. Niezależnie od tego, czy Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedażą kosmetyków, roślin, majsterkowaniem czy jest kancelarią prawną, takie wiadomości e-mail powinny być częścią Twojej strategii marketingowej, ponieważ możesz regularnie komunikować się ze swoimi odbiorcami, informując ich o rzeczach, które ich interesują w Twojej firmie, takich jak ekskluzywne oferty, istotne treści o produktach i usługach lub inne cenne informacje.

Wysyłanie newslattera to także dobry sposób na pozyskanie nowych kontaktów w celu nawiązania bliższej i stałej relacji, która może doprowadzić do przekształcenia odbiorców w klientów Twojej firmy. P

Co to jest newsletter?

Newslatter, czy biuletyn informacyjny to publikacja periodyczna, która jest rozsyłana pocztą elektroniczną w celu przekazania subskrybentom istotnych lub wartościowych informacji.

Newsletter zazwyczaj oferuje wysokiej jakości treści na tematy, które interesują subskrybentów, w tym wezwania do działania w celu dokonania zakupu lub zawarcia umowy. Subskrybentami biuletynu są użytkownicy, którzy zazwyczaj wykazali już zainteresowanie firmą i z tego powodu wyrazili zgodę na subskrypcję biuletynu.

Do czego służy i jak działaja?

Newsletter jest potężnym narzędziem, które można wykorzystać w celu wzmocnienia strategii marketingu cyfrowego ukierunkowanej na pozyskiwanie leadów i sprzedaż. Pomaga on również w tworzeniu lepszego wizerunku firmy, kojarzonego z profesjonalizmem i troską o klientów.

Zasada działania newslettera jest prosta i opiera się na szeregu kryteriów.

Użytkownicy muszą wyrazić zgodę na subskrypcję biuletynu, okazując w ten sposób zainteresowanie otrzymywaniem informacji wysyłanych do nich przez firmę.
Publikacje powinny być regularne (np. co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc), aby wzbudzić w subskrybentach oczekiwanie i często przypominać im o istnieniu Twojej firmy.
Treści przesyłane w newsletterze powinny być wysokiej jakości, skoncentrowane na zapewnieniu maksymalnej wartości subskrybentom.

W newsletterze należy umieścić wezwania do działania, które przekierują subskrybentów na strony docelowe konwersji, wykorzystując techniki, które są realizowane w sposób naturalny i nieinwazyjny.
Zawsze należy zapewnić użytkownikowi możliwość rezygnacji z subskrypcji.