Jak błędy 404 wpływają na stronę internetową?
Nawet najlepiej przemyślana kampania marketingowa może pójść na marne, jeśli odwiedzający Twoją witrynę napotkają błąd 404 i nie będą mogli znaleźć tego, czego szukają. Jakby tego było mało, ten powszechny problem może spowodować, że Google nałoży na nas karę i stracimy pozycję w wyszukiwarce.
Co to jest błąd 404?
Gdy użytkownik próbuje przejść do strony w naszej witrynie, która nie istnieje, przeglądarka zwraca stronę błędu z kodem „404”. Liczba ta wynika z tego, że za każdym razem, gdy Google kieruje do serwera zapytanie o informacje na temat strony, serwer odpowiada trzycyfrowym kodem stanu, który określa stan strony. Na przykład znak 200 oznacza, że wszystko jest w porządku, a znak 301 oznacza, że strona została trwale przekierowana. Jak można się domyślić, komunikat 404 oznacza, że żądanej strony nie ma na serwerze.
Błąd 404 jest bardzo powszechny i może wynikać z różnych przyczyn:
Adres URL w witrynie został usunięty przez pomyłkę lub celowo (na przykład po aktualizacji witryny ta strona przestała być istotna).
Nazwa adresu URL została zmieniona i poprzedni adres już nie istnieje. W takich przypadkach dość często zdarza się, że zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne odnośniki nadal wskazują na poprzedni adres URL i jeśli nie zostanie to naprawione, spowoduje to wyświetlenie błędu 404.
Adres URL jest nieprawidłowy. Czasami użytkownicy źle zapamiętują adres URL lub próbują go „wymyślić”, łącząc elementy z innych adresów URL. W rezultacie użytkownik będzie próbował uzyskać dostęp do adresu URL, który nigdy nie istniał, co z logicznego punktu widzenia spowoduje wystąpienie błędu.
Nastąpiła zmiana domeny i przekierowania nie zostały obsłużone prawidłowo. Jeśli strony, które znajdowały się na starej domenie, nie zostały przeniesione na nową, użytkownik znajdzie błąd 404 zamiast treści, której szukał.
Jak błędy 404 wpływają na stronę internetową?
Błędy 404 są bardzo powszechne i jeśli pojawiają się sporadycznie, nie powinny nas zbytnio martwić. Należy jednak uważać, aby nie pojawiały się one zbyt często lub na ważnych stronach witryny, ponieważ mogą mieć szereg negatywnych skutków:
Błędy 404 negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników, ponieważ nie mogą oni znaleźć poszukiwanej treści. Oznacza to utratę wiarygodności i zaufania, a jeśli nie uda nam się prawidłowo przekierować odwiedzającego, możemy stracić możliwość konwersji.
Jeśli chodzi o wyszukiwarki, to jeśli boty Google wykryją wiele tego typu błędów, mogą zinterpretować to jako znak, że nie dbamy o stronę i w konsekwencji będą karać jej pozycjonowanie.
1 thoughts on “Jak błędy 404 wpływają na stronę internetową?”
Comments are closed.
Chyba nic nie irytuje bardziej w internecie niż błąd 404 na poszukiwanej stronie internetowej…