Co Wzbudza Emocje Klientów Tak że Rozsądek Decyduje się Kupić Ten Konkretny Produkt
Emocje kierują zachowaniem się klientów na stronach, generuj na nich ruch i powodują sprzedaż. Dzięki emocjom zyskujemy klientów. To one są odpowiedzialne za wzrost naszych finansów. Logika i rozsądek tylko wspierają proces zakupu powodowany emocjami. Każdy produkt ma specyficzną charakterystykę. Dlatego umiejętność przekazywania wiedzy w barwny sposób zazwyczaj prowadzi do sprzedaży produktów.
Aby móc cieszyć się dużą sprzedażą, trzeba uznawać emocje. To one są odpowiedzialne za cały proces kupowania aż do zamknięcia transakcji. Zaangażowanie klientów jest fundamentem dobrze prowadzonego biznesu. Jeśli klient poświęci czas na nasze stronie, to szkoda mu będzie zrezygnować, przecież wiesz, że czas jest tym czego nie da się oddać nikomu.
Narzędzia informatyczne pozwalają na wzbudzanie emocji dzięki stosowaniu interaktywnych działań. Jeżeli klient jest zaangażowany w klikanie zakładek, sortowanie, wyszukiwanie produktu, w zamian dodatkowo otrzymuje punkty czy monety, to prawdopodobnie zrealizuje zamówienie do końca. Nigdy nie warto budować strony internetowej, która ma sprzedawać, tak, że cały proces wymagałby czekania na zatwierdzenie moderatora czy administratora. Klient ma swoje działania zakończyć w chwili, w której chce. Reszta: zobaczenie co klient chce, skompletowanie zamówienia, wybranie odpowiedniego dostawcy i dostawa, mogą odbywać się już po spędzonym na stronie czasie, jaki klient dla nas poświęcił.
Widzisz jak klient zachowuje się na stronie. Wiesz, że lubi kolor niebieski, bo często stosuje taki filtr podczas zakupów. Zatem przypisz do jego adresu IP te produkty, które mają kolor niebieski. Wyświetlaj dla niego na stronie głównej nowe produkty w kolorze niebieskim. Wcześniej nie wiedziałeś jak wykorzystać siłę technologii do wspierania własnego biznesu. Dzięki wiedzy na temat wzbudzania emocji i jakości danych o kliencie możesz zbudować mocną markę na długie lata.
Pamiętaj to klient ma rację. Jeżeli chcesz mieć duże dochody ze sprzedaży, to patrz jego oczami. Układaj oczami klienta. Twórz design produktu tak jakbyś był swoim klientem. Umiejętność wcielenia się w rolę klientów to jeden z najistotniejszych elementów skutecznej sprzedaży. Wtedy uczysz się jakie emocje towarzyszą klientowi, gdy odwiedza twoją stronę sprzedażową. Dzięki temu możesz ją usprawnić, bo wówczas masz wiedzę na temat tego co klienta mogło irytować.
Emocje są różne w zależności od wieku, pokolenia a nawet wychowania. Jedne osoby będą wolały szybkie zakupy, owinięte w historyjki obrazkowe, a inne osoby będą wolały spokojnie szukać najtrafniejszych ofert.
Dla firmy najważniejsze powinny być potrzeby klienta. Jeżeli masz jakościowe dane o kliencie, to łatwiej będzie tobie spełnić potrzeby klientów. Poruszanie emocjonalne klientem wiąże się z wyczuciem jego wartości. Jeśli wiesz jakie wartości są dla niego najważniejsze to krótka rozmowa sprawi, że poczuje się on dobrze i kupi dany produkt.
Jeżeli klient zapamięta dobre emocje i powiąże je z naszą firmą, to stanie się naszym stałym klientem. Klienci powracają tam, gdzie otrzymują pozytywne emocje.
Generowanie ruchu na stronie i przyciąganie klientów jest związane z umiejętnością wzbudzania emocji. Jedni klienci będą do nas zaglądać bo poczują się docenieni. Inni klienci bo znajdą to czego szukają. A jeszcze inni, bo mają możliwość porozmawiania z kimś, kto ich rozumie. Te informacje zachowaj dla siebie, a zobaczysz różnice między tym jak klienci reagują na Ciebie i pozostałych marketerów.
Źrodło: awkn, nowymarketing, wiedza z marketingu.