5 wskazówek dotyczących personalizacji marketingu treści
1. Miej coś innego do powiedzenia
Trudno jest nadać swoim treściom osobowość, jeśli mówi się to samo, co wszyscy. Zastanów się więc, jak możesz wykorzystać doświadczenie i wiedzę swojej marki, aby opowiedzieć coś nowego lub innego. Posiadanie unikalnej perspektywy znacznie szybciej przyciąga uwagę. Nie musisz wymyślać koła za każdym razem, gdy piszesz, ale warto zastanowić się, co możesz zrobić, aby Twoje treści były czymś nowym.
2. Oferuj różne treści dla każdego odwiedzającego
Jednym z najnowszych trendów w personalizacji i marketingu treści jest dostosowywanie wyglądu witryny do interakcji z użytkownikiem. Na przykład przy pierwszym wejściu na witrynę odwiedzający mogą zobaczyć treści wprowadzające, a przy drugim – coś innego. Można również dostosować wyświetlane treści do zainteresowań użytkowników, np. wyświetlając produkty z kategorii, z którymi użytkownicy mieli już styczność. Istnieje wiele możliwości stworzenia unikalnych doświadczeń!
3. Zainteresuj się tematem, o którym zamierzasz opowiedzieć
Aby Twoje treści nie były „wciąż takie same”, pierwszą osobą, która musi się nimi zainteresować, jesteś Ty sam. Jeśli nie wkładasz pasji w to, co robisz, nie będziesz w stanie tego przekazać.
To prawda, że nie wszystkie tematy są fascynujące na pierwszy rzut oka, ale zawsze można je zgłębić, aby dowiedzieć się, co jest w nich wyjątkowego. W poszukiwaniu inspiracji możesz poszukać społeczności internetowych zrzeszających fanów tematu, na który zamierzasz tworzyć treści – z pewnością będą oni w stanie przekazać Ci swój entuzjazm!
4. Czytaj oryginalne treści
A skoro mowa o inspiracji: jeśli chcesz znaleźć pomysły na tworzenie unikalnych treści, nie czytaj tylko tych samych starych blogów. Poszukaj treści, które mają unikalny styl i zastanów się, skąd możesz czerpać pomysły na własne treści. Albo jeszcze lepiej: kiedy czytasz coś, co Cię inspiruje (artykuł, powieść, beletrystykę, literaturę faktu, cokolwiek), zastanów się, dlaczego Ci się to podoba i jak mógłbyś powtórzyć ten efekt w swoich własnych treściach.
5. Wywołuj reakcje emocjonalne
Już starożytni Grecy wiedzieli, że emocje są bardziej przekonujące niż rozum. Treści o silnym oddziaływaniu emocjonalnym z większym prawdopodobieństwem zostaną zapamiętane i wywołają reakcję u użytkowników, którzy je czytają.
W badaniu, w którym przeanalizowano 7000 artykułów z The New York Times, stwierdzono, że historie wywołujące reakcję emocjonalną są udostępniane częściej niż te neutralne, nawet jeśli jest to emocja typowo negatywna, taka jak złość, frustracja czy niepokój. Teraz już wiesz: zadbaj o to, aby Twoje treści nie pozostawiły nikogo obojętnym.
1 thoughts on “5 wskazówek dotyczących personalizacji marketingu treści”
Comments are closed.
Reakcje emocjonalne to potężne narzędzie. Takie artykuły klikają się znacznie lepiej.