Nowe kluczowe czynniki w przemyśle spożywczym: zdrowie i dobre samopoczucie
Nie ma już żadnych wątpliwości, że trendy konsumenckie wyraźnie przesunęły się w kierunku zdrowszego odżywiania i ogólnie pojętego wellness. A trend ten jest szczególnie widoczny wśród członków nowych pokoleń: millenialsów i podążającego za nimi Gen Z. Znajduje to odzwierciedlenie w różnorodności wyborów, których dokonują na co dzień, takich jak dieta, sport, wellness i wypoczynek, praca, podróże, a nawet ubrania. Podpowiadamy, jakie czynniki są kluczowe w branży spożywczej.
Wysoce zróżnicowany sektor
Sektor zdrowia konsumentów jest bardzo zróżnicowana, od składników do ćwiczeń, corporate wellness, urody, snu, pielęgnacji osobistej, sprzętu sportowego, spersonalizowanego odżywiania, podróży i zdrowia psychicznego. Z http://www.ametyst.pl będziesz na bieżąco z tym sektorem. Śledź najnowsze informacje.
Ale z całego tego wszechświata najszybciej rozwijającą się branżą jest zdrowa i ekologiczna żywność. Coraz większą popularnością cieszą się na przykład niskokaloryczne słodziki i przekąski na bazie roślin. Ponadto rośnie również zapotrzebowanie na białka pochodzenia roślinnego, takie jak żywność wegetariańska. Duże międzynarodowe firmy, takie jak General Mills (Beyond Meat), Nestlé (Impossible Foods) i Unilever (De Vegetarische Slager) silnie pozycjonują się w tej kwestii.
Żywność ekologiczna ma wielu zwolenników
Jedną z podstawowych sił napędowych branży są małe lokalne marki, zwłaszcza na rynkach wschodzących. Za tym trendem przemawiają również wyższej jakości składniki, które kojarzone są z produktami 0-kilometrowymi (takimi, których odległość od miejsca produkcji do miejsca konsumpcji nie przekracza 100 km). Wreszcie trzeci trend dotyczy opakowań indywidualnych i produktów convenience, takich jak sałatki.
Trend do zdrowszej konsumpcji napędzany jest również przez internet, ponieważ obniżył on bariery wejścia na rynek w wielu dziedzinach biznesu, takich jak produkcja, branding czy dystrybucja. Sieć ułatwiła pojawienie się startupów, które umożliwiły nowe i innowacyjne sposoby produkcji żywności.
Wszystko to komplikuje życie tradycyjnym firmom produkującym żywność, ponieważ nowi konsumenci stale krozystają z internetu. W rezultacie tradycyjni producenci muszą wprowadzać nowe oferty świeżej i ekologicznej żywności, modele dystrybucji i biznesu, które lepiej odpowiadają zapotrzebowaniu millenialsów.