Jak zainteresować czytelnika treściami na stronie internetowej?
Pisz tak, jak mówisz
Naturalność jest bardzo ważnym elementem pisania. Czasami, gdy siadamy do pisania, zmieniamy swoją osobowość, aby brzmieć bardziej poważnie lub profesjonalnie. Jeśli jednak chcesz nawiązać kontakt z ludźmi, spróbuj pisać w takim samym tonie, jakbyś opowiadał historię przyjacielowi.
To prawda, że niektóre tematy i marki nie są odpowiednie dla kolokwialnego tonu, ale zawsze możesz zastanowić się, jak dostosować swoje teksty, aby brzmiały bardziej swobodnie i naturalnie. Dzięki temu Twoje teksty nabiorą charakteru i będą lepiej trafiać do odbiorców.
Opowiadaj historie
Jedną z ponadczasowych cech ludzi jest to, że uwielbiamy opowieści – od plemiennych mitów o pochodzeniu po najnowszy odcinek ulubionego serialu Netflix.
Jedną z najbardziej przydatnych wskazówek dotyczących personalizacji marketingu treści jest storytelling. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, możesz wykorzystać anegdoty, aby nadać treściom bardziej ludzki charakter i sprawić, że czytelnicy będą się z nimi identyfikować.
Poszerz swoje słownictwo
Nie musisz brzmieć jak najnowsza edycja słownika, ale prawda jest taka, że wyjście poza bardziej konwencjonalne terminy może wiele zdziałać dla personalizacji treści.
Jak zawsze, wszystko zależy od nadania odpowiedniego tonu dla danej marki: niektórzy mogą sobie pozwolić na bardziej pedantyczne brzmienie, inni będą się uciekać do nowych i technologicznych terminów. Niezależnie od osobowości Twojej marki, nowe słownictwo jest świetnym sposobem na jej zauważenie.
Zadawaj pytania retoryczne
Pytanie retoryczne to dobry sposób na to, aby czytelnik zatrzymał się na chwilę i zastanowił nad tym, co czyta, zamiast po prostu prześlizgiwać się po treści.
Kiedy piszemy, mamy do czynienia z pewnego rodzaju monologiem, ale tak naprawdę chodzi nam o wywołanie rozmowy z publicznością. Zadawanie pytań, czy to retorycznych, czy z prawdziwym zamiarem uzyskania odpowiedzi (np. poprzez komentarze), przerywa ten monolog i sprawia, że treści stają się bardziej interaktywne.
Buduj napięcie
Scenarzyści seriali o tym wiedzą: napięcie to bardzo skuteczny sposób na przykucie uwagi widzów.
Jednak treść nie musi być fikcją, aby wywołać napięcie. Zasadniczo zasób ten opiera się na zadawaniu pytań i zmuszaniu odbiorcy treści do oczekiwania na odpowiedź. Ujawniaj szczegóły stopniowo, aby utrzymać odbiorców w napięciu do samego końca.
1 thoughts on “Jak zainteresować czytelnika treściami na stronie internetowej?”
Comments are closed.
Cenne wskazówki! W szczególności podoba mi się porada dotycząca poszerzenia słownictwa w treści