Jak wykorzystać Instagram Stories na korzyść swojej firmy?
Przeprowadzaj ankiety w swoich stories
Korzystanie z funkcji ankiet w Instagram Stories ma podwójną zaletę: z jednej strony wygenerujesz większe zaangażowanie, a z drugiej poznasz punkt widzenia swoich odbiorców. Możesz wykorzystać ankiety do badania rynku, sprawdzenia, co klienci myślą o Twoich produktach lub po prostu do zabawy.
Dodaj linki
Aby uzyskać jak największe zaangażowanie użytkowników, kieruj ich na konkretną stronę w Twojej witrynie. W ten sposób można przekształcić zaangażowanie w Twoich stories w ruch, a ruch w potencjalnych klientów
Wykorzystaj dane historyczne w swojej strategii marketingowej
Instagram Stories to cenne źródło danych do optymalizacji strategii marketingowej w mediach społecznościowych i innych kanałach. Stories pozwalają na większą liczbę postów niż inne formaty. Dzięki temu są one idealne jako „poligon doświadczalny”, na którym można eksperymentować z różnymi formatami i rodzajami treści, aby sprawdzić, które z nich trafiają do odbiorców.
Dodaj napisy
Warto dodać napisy, ponieważ wielu użytkowników odtwarza Instagram Stories bez dźwięku. Ponadto czytanie w trakcie oglądania historii może sprawić, że zainteresują się nią na dłużej, zwłaszcza jeśli opowiadasz historię w kilku postach.
Użyj naklejek odliczających
Naklejki odliczające są stosunkowo nowym dodatkiem do Instagram Stories i świetnie nadają się do promowania loterii i konkursów, sprzedaży, premier i innych nowych funkcji. Użytkownicy mogą ustawić przypomnienia o zbliżającej się dacie, a marki mogą uzyskać dostęp do tych danych, aby dowiedzieć się, którzy użytkownicy są najbardziej zainteresowani ich nowymi produktami.
Dodaj muzykę do swoich Stories
Muzyka jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wytworzenie emocjonalnej więzi z użytkownikami i wywarcie natychmiastowego wpływu. Istnieje wiele ciekawych sposobów na wykorzystanie tego zasobu w swoich Instagram Stories:
Wykorzystaj aktualne piosenki, aby uatrakcyjnić swoje opowiadanie.
Wykorzystaj dawne piosenki z dzieciństwa lub młodości swoich śledzących, aby wywołać u nich poczucie nostalgii.
Dostosuj rytm muzyki do tego, co dzieje się w filmie, np. zacznij od powolnego motywu, a w kluczowym momencie zmień go na żywszy.
Zaplanuj swoje stories
Stories pozwalają na większą szybkość publikowania niż inne typy treści. Aby utrzymać poziom interakcji, idealnym rozwiązaniem jest publikowanie codziennie, ale nie zawsze jest to logistycznie wykonalne.
Dlatego zalecamy wcześniejsze przygotowanie treści i zaplanowanie swoich Instagram Stories. W tym celu można skorzystać z zewnętrznych narzędzi, takich jak Content Studio.